Lidt om vores hus

Lanternen

Et herligt hus med nisser på loftet, tusindekunstner i værkstederne.

Lanternen er opført i år 2000. Huset er et klimahus, udstyret med solceller og solfanger, og vi er næsten selvforsynende med strøm.

Huset er funktionsopdelt, dvs. at rummene er indrettet i være- og værksteder. Vi har blandt andet et billedkunst – og naturværksted og et sanserum.

Huset er indrettet med henblik på at give børnene inspirerende rammer, hvor de kan afprøve deres kunnen, eksperimentere og søge viden.

Huset er årgangsopdelt, og husets mål er, at de samme voksne følger barnet fra de er 1 år og frem til de skal i skole, så vidt det er muligt. Det giver tryghed.

Huset arbejder dels i 2 teams, hhv. børnehave- og vuggetue, dels i 5 børnegrupper. Vi kalder os Muslingerne og Krabberne i vuggestuen og Skrubberne, Søstjernerne og Tanglopperne i børnehaven. Vores store køkken/alrum kalder vi Kabyssen.