Til nye børn og forældre

Starten i institutionen

For at barnet kan få en god og tryg start i Børnehuset Skovshoved er I velkommen til at besøge vores huset med jeres barn. Før starten i børnehuset, skal I oprette jer i Aula og afgive diverse tilladelser inden start.

Samarbejde

I børnehuset Skovshoved ønsker vi sammen med jer forældre et samarbejde af høj kvalitet. For at samarbejdet mellem forældre og personalet kan fungere, er dialogen mellem forældre og personalet afgørende og denne dialog er vigtig for jeres børns trivsel og udvikling. Vi vægter den daglige dialog højt, ligesom vi altid kan skaffe tid til samtale, hvis der er behov for det. Henvend jer altid til enten personale eller ledelse, hvis der er behov for en samtale.

Information og daglig kommunikation

Som forældre er det vigtigt I holder jer orienteret via Aula. Her bliver I opdateret om børnehuset både generelt og de forskellige aktiviteter fra jeres børns hverdag fra både personale og ledelse.

Tøj til inde og ude

Børnene skal have hjemmesko og skiftetøj med. Vi anbefaler at der er navn i børnenes tøj, sko og støvler.

Den tid børnene går i vores børnehus, vil vi præsenterer dem for mange forskellige oplevelser. Vi vil male, lime, lege med vand, og sand, lege med mudder og regnvand og tage på ture og meget andet. Derfor anbefaler vi, at du giver børnene tøj på, der kan tåle en plet eller to og som er praktisk og til at bevæge sig i. Betragt børnenes dag i børnehuset som en ”børnenes arbejdsdag” og giver børnene ”arbejdstøj” på til forholdene. Vi anbefaler også, at du medbringer skiftetøj.

Udmeldelse

Hvis barnet skal udmeldes af institutionen, skal dette ske via Digital Pladsanvisning i Gentofte Kommune

Tjek dit barn ind

Tjek altid dit barn ind, når det ankommer til børnehuset og ud igen, når I forlader det. Når du tjekker dit barn ind, så notere samtidig, hvornår du henter igen, da det kan have stor betydning for vores planlægning hvor mange børn, der er tilbage om eftermiddagen i forhold til vores planlægning.

Sådan skriver du dir barn op i vores institution

For at skrive dit barn op til en vuggestue- eller børnehaveplads, skal du bruge Digital Pladsanvisning Gentofte Kommune

Besøg vores institutioner

Hvis du har lyst til at komme forbi og besøge vores huse, skal du kontakte institutionen på tlf.: 39 64 43 25

Når i kommer på besøg, vil i sammen med en pædagog fra huset blive vist rundt. I har mulighed for at stille alle de spørgsmål i vil.